رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردکان از مهارت آموزی 2 هزار و 76 نفر در این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نادر متألهی اظهار کرد :  از ابتدای سال تاکنون 160 دوره آموزشی برای مهارت آموزان برگزار شده که در بخش های مختلف از جمله روستا ، طرح استاد – شاگردی ، صنایع ضمن کار و تیم های سیار سطح شهر ارائه شده است .

وی بیشترین عملکرد را مربوط به مرکز ثابت برادران دانست که 792 نفر در کارگاه های برق ، plc ، برق خودرو ، جوشکاری ، تأسیسات و رایانه به میزان 173 هزار و 700 نفر – ساعت شرکت کردند .

متألهی یادآور شد : آموزش مهارت برای خواهران نیز در این شهرستان برای 412 نفر در مرکز خواهران و یکصد نفر در روستاها انجام شده که به طور مجموع 86 هزار و 400 نفر – ساعت مهارت آموزی کرده اند .

وی از آموزش 95 سرباز وظیفه نیز در این مرکز خبر داد و افزود : در بخش آموزش سربازان در پادگان ها و آماده سازی آنها برای حضور در بازار کار 95 نفر در پادگان ها به میزان 10 هزار نفر – ساعت آموزش های مهارتی را فراگرفتند .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردکان در ادامه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای 85 نفر در بخش زندان ، 218 نفر در شعب سیار شهری ، 105 نفر در بخش صنایع و 49 نفر در طرح های نوین استاد – شاگردی را از دیگر عملکرد این مرکز عنوان کرد .

متألهی در خصوص عملکرد واحد سنجش و ارزشیابی این مرکز به برگزاری آزمون برای یک هزار و 650 مهارت آموخته اشاره کرد و افزود : از این تعداد  146نفر مربوط به متقاضیان بیمه صنعت ساختمان و 167 نفر هم معرفی شدگان از اداره صنعت ، معدن و تجارت برای آزمون قالی بافی بوده اند .

وی خاطر نشان کرد : برای انجام آزمون عملی برای متقاضیان در بخش صنعت ساختمان ، از متقاضیان در ساخت و تعمیر مسجد جامع احمدآباد ، مسجد جامع بهاء الدین آباد ، مسجدامیرالمومنین (ع) ، مرکز خواهران و برادران استفاده می شود .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا